POsteR oh postER....

Huhuhu…susahnya fikir idea utk design poster ni. Lepas je sahur, terus aku gi buat poster. Mata pun sakit dah ni sebab tak cukup tido.(sebab semalam nangis tgk cite Jepun sebenarnya…hehehe) apepun, walaupun sukar untuk menghasilkan sebuah poster, aku bersyukur sebab diberi peluang utk belajar adobe photoshop nih.(wpun dulu scr tak langsung). Gara-gara Festival DEKON MAKUM IPTA 2009 lah aku nih terus berkhidmat jadi pengarah promosi dan publisiti nih.hahaha…Tingkayu buat SIFU aku(MR. BOMB-jgn lupe tomyam ayam aku ek.huahuahua) sebab banyak tolong dan ajar aku guna and selami photoshop nih…(bangga sampai kembang idung!!) Cuma sekarang aku masih kurang dalam reka letak, penggunaan warna(warna pun dah ikot sifu punya style) dan idea(kdg-kdg idea tak cukup vitamin pun masuk). Asyik pakai warna gelap contohnya hitam untuk background(pengaruh besar dari sifu dalam penghasilan design…) dan aku sebenarnya paling pantang kalo buat design time orang ramai. Sebab time tulah idea takde masuk-masuk. Aku suke wat keje-keje design-design nih time lewat malam. Kalo sampai subuh pun aku tak kisah(wpun beberapa kali kepala terhantuk kat meja sebab ngantok) sebab time tulah idea merapu aku akan timbul dengan sendirinya tanpa payah diberi ‘rasuah’ supaya keluar.hahaha….apepun, gua tetap akan terokai lebih mendalam ilmu design nih dan yang penting bukak kedai design..wakaka(otak bisnes-mata duitan!!!!)

0 comments:

Post a Comment