COMIC 4 MY LIFE!!!!
















Aku suka komik Zint!!memang hebatlah. Aku tabik springlah kalo baca dan hayati karya dia. Aku suka ‘keganasan’ yang Zint tonjolkan. GANAZ tapi ada isi tersurat dan tersirat di dalam cerita yang dier ingin sampaikan. Sume katun yang dier lukis rock giler.giler pun tak rock..hahaha…aku paling suke citer Under 18, K.O King ngan 2 DUDES. Klakar giler. Memang best tengok lukisan-lukisan Zint nih. Memang Pro giler. Jelos gak tgk orang terrer melukih nih. Aku pun dah lama tinggalkan bidang lukisan nih..kalo swuh aku melukis balik pun, muke tak encem pun leh jadik encem.wakaka…(hanya pro mase form 3) tu pun sebab cikgu yang ajar kami pendidikan seni tu hensem.tu yang jadik rajin melukis tu.hahaha…tapi mase tu pun just copy from majalah Blues je.hehehe…terkantoilah pulak..kalo dalam majalah Blues dulu, aku suke katun Jakalll. Sampai termimpi-mimpi dan terikut-ikut pakaian katun dier dan masih menghantui hingga kini.huhuhu…aku suke style katun yang Jakalll lukih walaupun dulu manyak yang kutuk katun dier yang ada 4 jari je….tapi bagi aku, sume tu tak perlu jadikan satu isu besar sebab takkan sume katun mesti 5 jari kot..kan?kan?(sape sokong angkat jari kaki ibu bahagian kanan!!)apepun, skarang aku beralih ngan komik Zint(wpun still windu dgn Jakalll and terpaksa makan Maggie tiap-tiap ari sebab duit abis beli komik)huhuhu….skarang ni pun aku dah bertekad akan laksana dan tunaikan impian aku masa kecik. Aku tekad….AKU AKAN KUMPUL SUME KOMIK KAT MALAYSIA NIH DAN JADI KOLEKSI AKU SAMPAI TUA!!!! I lop you KOMIK!!!!hahaha….takde yang lebih bahagia daripada dapat capai impian aku yang satu nih..lagi satu, aku pun nak kumpul jugak sume komik Detective Conan(conan cute yang bijak!), Naruto(I lop GAARA!!!!), Bleach(wa caya lu ICHIGO!), Slam Dunk(Sakuragi Hanamichi, U great!) dan banyak lagilah. Cam tamak pulak kan.hahaha…Aku cinta komik lebih dari segala-galanya!!!!(kalo pakwe aku baca ni, habislah aku….-nada takut…)huhuhu…apepun, pakwe aku jugak yang Rock sebab dier tahu sume kegemaran aku sampai belikan aku komik gak.hahaha…i lap u!!!!

Idup aku ni penuh dgn katun. Maybe sebab tuh aku ni asyik berangan je kot.hahaha…kadang-kadang aku terikut-ikut sampai cara pakaian pun nak cam katun(wpun tak cukup bajet nak beli baju).hahaha…duit ptptn pun cukup bayar yuran and makan minum je di samping perabis beli komik.hehehe.(sehari RM20-makan banyak, badan still kecik.huhuhu)tapi, aku takleh idup tanpa komik. Sampai komik yang aku simpan kat rumah yang dah habis kena koyak anak buah aku pun aku masih simpan(nangis 7 ari 7 malam gara-gara komik Under 18 aku koyak..huhuhu)apepun, aku bersyukur gak anak buah aku sukung aku minat komik nih(anak buah umur 3 tahun) walaupun dier lebih terrer dari aku(baca komik terbalik)…huhuhu…terharu pun ada gak…

Bile aku baca komik, aku mesti ketawa.(kecuali komik karya BEN. Best!mesti nangis….)sume tu buatkan aku segar, masalah pun cam hilang sekejap. Tension pun pulih seperti sediakala.(sebab berangan jadik cam katun jugak..) kadang-kadan aku bace komik nih time aku takde mood. Aku akan bace sampai jam 4 pagi(bace sampai kawan aku bangun untuk sahur…)aku tak pernah jemu baca komik.(tapi awal jemu kalau bace buku ilmiah..hehehe)salu gak ronda-ronda gi town nih..tgk-tgk komik baru.. tapi salu je gi time pokai. Jadik, aku gi kedai komik untuk hidu bau buku and raba-raba dia je.(wpun komik tu dalam plastic n tak dapat menikmati bau komik tu.)sume tu buat aku puas dan yang pastinya malam tu aku akan mimpi jumpe duit banyak dan gi kedai tu beli komik.hehehe….

Aku salu tabik spring motor aku kat Negara Jepun. Mereka nilah yang tak jemu-jemu hasilkan komik banyak-banyak. Sampai kedai sewa komik pun banyak kat Negara tuh swlain buku-buku yang lain.(Malaysia jugak perlu contohi Jepun untuk tanamkan budaya membaca dalam diri and jiwa masyarakat). Sebab itulah sekarang aku ada impian baru.(impian yang baru aku angan 2 minggu lalu)aku pun nak contohi Jepun. Aku nak bukak kedai sewa buku, manga, komik dan sebagainya. Tujuannya, nak tanam minat membaca dalam kalangan generasi baru(wpun kite sedar hanya komik dan manga je yang akan popular disewa). Tapi aku pasti, bermula dari bacaan-bacaan ringanlah orang akan pergi ke bacaan-bacaan berat(wpun bacaan berat banyak membantu aku melelapkan mata dengan cepat…hehehe…)

Best kan jadik kartunis. Walaupun terpaksa perah otak dan tenaga untuk hasilkan sesebuah karya, tapi hepi bila dapat meng’hepi’kan orang lain. Buat orang yang baca ketawa, gembira.(itu satu penghargaan pada pendapat saya.)

ZIANZ2729-suke tgk orang melukis wpun ada jealous ckit.hehehe…tapi ramai yang cakap aku pandai melukis sebab aku nih manusia yang bertangan KIDAL!!!!
K, aku stop kat sini dulu. Nak gi sahur jap….(makan chipsmore je…huhuhu)
Tata….titi….tutu….

1 comments:

myeyma said...

Heheheee...
ZiaNz, sjk bila ko main color pink niH???...
Huhu...

Post a Comment